Debuten, dagen med stort D

Nu har det gått sådär lång tid igen från att jag sist skrev. Timmarna på dygnet har varit allt för uppbokade på annat och med alldeles för lite effektivitet i sig. Hmm.
Menmen.


Igår morse åkte jag och A iväg till Ronneby för det var dags för Miras debut i officiell hoppklass i agility!! :D Det var två lopp som väntade under dagen istället för tre. Detta för att Mira har haft en mental spärr att klara av kontaktfältshindrena (A-hindret, balansen och gungan), så vi satsade på hopploppen istället! Den här spärren verkar ha lossnat sen agilityträningen i tisdags. Så nu ska vi träna träna träna och bara ha kul!
Dagens mål var att helst bara ha en disk, men att ta oss runt den andra banan.
 
I hopplopp 1a bråkade jag och Mira med långhoppet, hon tycker det är jobbigt att hoppa långt (lat hund), men hon tog det. En vägran på det hindret. Sen flöt det på fram till en tunnel där vi fick en till vägran. Fram till hindret innan slalomet som hon tog från fel håll = automatisk disk. Hon var helt tagen av värmen trots att jag handlade henne tydligt, men resten av loppet var ursnyggt. Jag är grymt stolt ändå!
 
Hopplopp 1b diskade vi oss redan i början då Mira valde att springa den vög som JAG gått RUNT hindret innan hon fick starta. Hindret stod då precis framför näsan på henne så rena rama dumheter. Resten av loppet, inklusive långhoppet satt som en smäck så jag förstår verkligen inte att vi kunde diska oss i början. Ja jag är besviken på starten, men hur nöjd som helst på resten av loppet.
 
Nu längtar jag till nästa tävling, tyvärr är det inte så många här i Småland, så vi verkligen kan visa att vi KAN ta oss runt banan. Jag vet ju att hon  kan nolla loppe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: