Digitala dagboken

Ibland är det skönt att återvända till den digitala dagboken. Bloggen. Jovars, reumatismen är ett helvete och mycket annat personligt gör att jag stressar upp mig alldeles för mycket igen. Stackars D som får stå ut med mig när jag går runt och är spänd över allt och ingenting.
Det är tur att jag har hundarna som jag försöker bibehålla i deras helt fantastiska form. Herregud vilka fantastiska yrväder de två har blivit nu.
 
Gällande agilityn har Mira nollat ett lopp (ÄNTLIGEN), tyvärr utanför pinn-plats men så nöjd! Sen har vi diskat oss såklart, däremot med stora förbättringar på byten och annat som inte tidigare suttit. Så ja, jag ska inte klaga. Glennis har varit hos oss ett år nu, gjort x antal starter på tävlingar, alla resulterandes i disk men hans utveckling är ju bara att gapa för. Underbara hund <3 Nästa år blir det vårt agilityår. Så nu i vinter kommer vi träna på grunder, på target och med klicker. Vi kommer satsa på fysträning och muskelbyggande så vi är redo. Åh bästa pluttarna.
De har även landat mer här hemma nu. Med flytt och allt i juli har de varit lite stressade här hemma, en hel del oro, men nu verkar dem okej. Antar att jag och D speglat vår stress över till dem, skönt att det har lagt sig.
Ikväll ska vi börja tredje agilitykursen jag och lilla vit. Denna gång med tävlingsinriktning. Förhoppningsvis kan vi få ett bättre uppladdnings-moment än vad vi har nu, samt att jag lär mig analysera banorna mer ordentligt. Lite för många missar av mig på de senaste tävlingarna.. hm. Det blir tredje kursen för i år, 1 i maj, 1 kortkurs i juli och så den här nu igen hos Anja Giermann på Öland. Trivs så bra där, ännu roligare att jag i vår kommer att få gå nybörjarkurs där med mammas Working Kelpie som heter Sessan. Woop! Sen kommer jag troligen vilja sätta Glen på kurs där med, men vi får se. Tränar båda hundarna lika mycket utanför kurserna, men sen är det Miris som får följa med på alla kurser hehe.
 
Plugget går framåt, samtidigt bakåt. Har fortfarande inte riktigt kommit igång med mitt nitiska planerande, men jag har kommit igång. Alltid något. Next up är hemtenta som ska in kl15 den 29/10, och senast igår fick jag bekräftelse av läraren att jag är inne på helt rätt spår, så¨det är bara att tuta o köra med att läsa böckerna och skriva allting. 10-12 sidor, phew.
 
Dags för lunch och sen sätter jag och båda hundarna igång. tror de ska få köra lite sök i lägenheten medan jag pluggar.
Kikar väl in här igen någongång, oklart när.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: