Långhelg

Problemet med långhelger är att de är för långa. Misstro mig inte, jag tycker det är jätteskönt med långhelger! Röda dagar, hemma, lugnt osv.
Men just nu vill jag bara ha vardagar. Sambon jobbar, hundarna vet vad vardag innebär, och matte får då vara på ub och nöta nöta nöta uppsatsfanskapet som ska in snart.
Jag gick runt hela torsdagen i tron om att det var helg. För jag var ju ledig? Och i fredags, igår alltså, så trodde jag att allt var söndag.
Vad är det idag då? Extra lördag. Extra söndag? Extra extra extra lång helg.
 
Uppsatsen går framåt, om än något motigt. Jag är så himla less på den nu. Och jag kan inte följa min handledare som jag hade under B-uppsatsens råd att pausa från uppsatsen någon dag. För det hinns inte. Jag har för den delen pausat den alldeles för mycket. Prokrastinering osv.
Ser fram emot när mejlet från min nuvarande handledare dimper ner i inkorgen så jag kan få den feedbacken som jag tror, och hoppas(!), kan hjälpa mig loss från där jag sitter fast. Sen kommer ju uppsatsen komma i ett brev på posten i början av veckan också, med ännu fler kommentarer. Well well. Låt oss hoppas att det inte blir allt för sågat av honom. Min röda tråd är rätt så krasslig i nuläget.
 
Imorgon ska jag återigen pausa uppsatsen, men bara ett litet tag på förmiddagen. Då ska jag ut till klubben och köra agility med M och hennes hundar. Glen och Mira ska få nöta slalom (vill så att Mira får ett självständigt slalom, baaah!) och kontaktfälten. Mycket träning. Men får ju ta den tiden som det tas och lägga på på de timmar jag lägger ner på uppsatsen nu. Egentligen borde jag bara gömma mig under en sten med alla böcker och papper och uppsatsen så det blir klar. Har som mål att all brödtext ska vara klar på torsdag. 
Så håll tummarna nu va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: