Imorgon: December

Ute blåser det som fasen. Stormen "Gorm" var på besök under natten. D kunde tydligen inte sova någonting, inte hundarna heller. Men lilla jag låg och sov som en gris... konstigt nog har jag mer energi idag än vad jag haft tidigare. Vilket iofs är riktigt förbannat jävla skönt då jag varit så dålig. Menmen.
 
Min axel har strulat under helgen, det började i onsdags kväll då det började göra ont i överarmen, men ju längre in på kvällen/natten det gick desto ondare gjorde skiten. Så det blev vårdcentral på torsdagen. Dock kunde jag inte få så mycket hjälp därifrån då reumatologen tvingar dem att bara stå där och skaka på huvudet, medan de själva inte ens har någon jävla telefontid efter klockan 12 på dagarna så jag fick ingen hjälp... åååh vad jag hatar dem ibland.
Så jag led. Jag var enarmad.
Ni förstår ju. Det var hemskt. Det absolut värsta var egentligen inte att jag hade ont eller att jag var enarmad. Det värsta var att jag inte kände igen smärtan ö.h.t! Weird.
 
Men jag mår bra nu. Typ. Ska inte sträcka ut armen helt fullt ut för då ömmar det, men jag kan använda båda händerna nu! Woopa!
 
Skolan då? Jorå, since cellgifternas jävla intåg i mitt liv igen har ju orken helt försvunnit. Så jag ligger efter. Tackochbock har jag sjyssta lärare som ger mig uppskov så jag slipper bli underkänd. Ska bara orka göra de uppgifterna så snart jag kan så de är gjorda.
 
Men det går framåt på något konstigt höger och vänster. Skulle troligen bara legat och grinat i ett hörn om det inte var så att jag hade D och hundarna <3 Just nu känns det av och till lättare att bara ge upp än att fortsätta plågas. hmm. Jag försöker, alltid något!
Imorgon är det December vilket innebär att det är jul om 24 dagar! Woop! Ingen snö ute, men vafan. Det är jul. Har halvt pyntat lägenheten, ska fortsätta när D kommer hem. Sen ska vi planera julklappar, sådetså! Ska försöka att inte tänka på alla "måsten" som finns denna månad. Framförallt inte gällande plugget. Skriver to-do-lists varje dag med max 5 punkter. Då känner jag den där "lagom"-stressen som jag presterar bäst under, utan att må dåligt. Känns bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: