Lagparagrafer

Suttit med C-uppsatsen hela förmiddagen, mitt schema lär se likadant ut fram till den 1 juni, men ah, Det går framåt än så länge! Däremot har jag kommit underfund med att lagparagrafer är urbota tråkigt. Och sen ska man lyckas hålla koll på dem med rätt diarienummer och SFSnummer. Uurk.
Ska sätta mig och fortsätta med skrivandet alldeles strax.
 
Utöver att ha skrivit större delen av första kapitlet så har jag varit ute med hundarna och grundlurat Glen. Vi har problem att klippa klorna på honom. Han ogillar det helt enkelt. Så det händer på tok för sällan att vi brottas på golvet och kämpar för att få klorna klippta lite i alla fall. Men inte idag! Inget bråk! Wihoo! Jag stoppade nämligen på mig klotången i fickan när vi skulle ut på promenad, i hopp om att den inte skulle bli så "laddad" och ångestfull för honom. Mycket riktigt, ingenting hände allt gick som det skulle på promenaden. Sen släppte jag in Mira medan jag och Glen var utanför. Satte honom på trappan och bad han att ge mig tassen. Poff! Där fick jag en tass i handen och illa kvickt - utan protester från honom, hade jag klippt ena tassens klor. Sen fick jag greppa andra framtassen då han inte riktigt hajar motoriken och hur man lyfter den. Samma procedur där. Hur bra som helst! Sen fick han lägga sig så jag kunde klippa ena baktassen. Milda protester men okej. Men vänster baktass ville han verkligen inte att jag skulle klippa (den låg han på). Så då fick vi bråka lite men den blev klippt den med. Så nöjd!
Får hitta fler varianter att lura honom så att han inte blir skeptisk till promenader eller liknande så som han är för just kloklippningen. Vi får se.

Med andra ord, har jag varit så sjukligt effektiv idag! Och nu är det bäst att jag fortsätter med det, men först mer smärtstillande så jag orkar att knappra på tagentbordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: