Kandidatur!

Idag blev det officiellt! Många av mina nära visste redan om att jag sökt in till kåren som heltidspresidial, men ändå!
I år kandiderar jag till både Ordförande (pendling mellan båda orter) och Utbildningsbevakare (Kalmar)! Tyvärr valde valberedningen att inte rekommendera mig i år. Mycket tror jag för att sittande ordförande och sittande utb.bev söker om. Jag är inte bitter mer än att en rekommendation från dem ger en hel del gratisröster.
 
Jag kommer kampanja röven av mig. Eller hur jag nu ska uttrycka mig. Jag har inte sökt till Studie Socialt Ansvarig (Kalmar), som nu är vakant pga inga sökande, för att jag är allra allra mest intresserad av ordförande-posten och utbildningsbevakningen. Skulle inte tvivla på att jag skulle göra ett mindre bra jobb på studiesoc. Mest att mina hjärtefrågor är mest utbildningsrelaterade och universitetslogik.
Anyhow!
Det går att rösta i valet mellan 5-12 april, endast för medlemmar i kåren (Linnéstudenterna dvs). Så ska bli spännande att se slutresultatet. Nu kör vi!
För er som vill kika mer på hemsidan kopplat till valet kan ni klicka HÄR.
 
Annars då? En helt chill dag med mina två lurvtussar. Inledde morgonen med att bege mig till tentasalarna och stå för kårens räkning och dela ut tentabananer, kaffe och te som en boost till alla de som ska skriva tenta. Vi kan vara gulliga när vi själva vill! Ska försöka städa lite här hemma, ta tag i vår nya spis/dubbelugn och rengöra den så vi kan provbaka, hehe! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: