Långfredagen

Alltså en bra grej med att bo i Kalmar är att vädret, som oftast, är bättre än i Stockholm. Idag har vi haft fantastiskt fint vårväder, varma vindar och temperaturer över +10 i solen. MYS!
Jag tvingade med min älskling och hundarna till brukshundklubben och tränade lite agility med både Glen och Mira.
 
Tyvärr var terrierskrället lite för ofokuserad och helt plötsligt var hennes absoluta favorithinder (balansbommen) det farligaste som har hänt henne?! Alltså va? Jag fick verkligen inte upp henne på hindret hur jag än gjorde. Usch. Och vi skippade slalomet idag med hjälpbågar då klubben bara har två hela, vi inväntar leverans på nya bågar. Tills dess får vi försöka göra det bästa möjliga på tomten med vårt slalom!
Hur gick det för Glen då kanske ni undrar? Jo, jag fick honom att springa minsann! Även upp på balansbommen men däcket var ju världens hemskaste grej. Kan hundarna inte prata igenom sånt här innan så de har SAMMA hinder som de har problem med i alla fall? Men nej. Glen var i alla fall hur duktig som helst min lille plutt <3 Han blev ju också anmäld till GuldAgilityn nu i sommar, bara hoppklass dock (balans, gunga och A-hindret finns inte med) så vi kan nöta kontaktfälten ordentligt istället.
 
Hur gick det med mitt knäonda eftersom jag sprang? Knät mår betydligt bättre när det är varmt ute, kommer väl få sota för det imorgon men det gör inte mig någonting faktiskt. Behöver ju träna upp det! :) Sen vi kom hem har vi alltså tränat slalom (6pinnars, är 12 på tävling), Mira börjar fatta hur hon ska göra för att få godiset. Glen däremot är mer skeptisk... Hoppas att hjälpbågarna på klubben kommer hjälpa honom att förstå grejen...haha!
 
Nu tänkte jag skriva på uppsatsen så jag kommer igång ordentligt. Har inte riktigt orkat tänka på den med all reumatisk smärta, men hoppas att det lossnar. Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: