Det här med tenta.

Jag har verkligen försökt och försökt och återigen försökt att tentaplugga. Mena på riktigt så känns det hopplöst? Det här med demokratimodeller fastnar bara inte?! Vi hade en tenta på det förra året och jag flunkade på första försöket, inför omtentan köttade jag bara för att det skulle fastna då.

Ni kan ju då gissa hur mycket som är kvar i tentapluggandet nu. 
Känns liksom som att hela min kunskapsbank är tömd på information att det inte ens är värt längre att plocka upp de förbannade böckerna och ens försöka förstå?
Jag hoppas egentligen att jag bara skulle kunna ordbajsa ihop alla svar och på så vis bli godkänd (vilket de flesta av mina tentor har blivit trots plugg. Min talang är ordbajs helt enkelt!). Men samttidigt vågar jag inte hoppas för mycket på att det kommer att lysa grönt på ladok.
Mjah.

Dagen har istället tillbringats med att försöka få klarhet i veckans inlämningsuppgift på distanskursen som jag läser. Så sjukt kul och intressant men oj vad lite tid jag egentligen har för den kursen nu med tenta och allt... suck!
Har i alla fall precis lämnat in uppgiften och så får jag göra diskussionsuppgiften efter tentan, mer tid kan jag verkligen inte avsätta för dist.kursen nu?

Ibland önskar jag att jag hade det där fotografiska minnet som min syrra ibland verkar ha, eller att jag var Hermione Granger i Harry Potter som fick ett sånt där tidsur av Dumbledore så hon kunde läsa dubbelt och trippelt och hur mycket som helst. jotack - var kan jag köpa ett sånt?

Tror jag ska pausa i pluggandet för idag, mysa ned mig i soffan bredvid sambon och sen sova innan jag köttar extremt imorgon. Jo, så får det bli. Tjoflöjt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: