Att skriva en så kallad uppsats

Hej!
Först vill jag inleda med:
- Jag avskyr fotnoter. Speciellt när läraren tvingar mig att fotnotera på ett helt annat OBEGRIPLIGT sätt.
- Den här uppsatsen. Ja den är speciell.
 
Nu då?
Well. Uppsatsens mitt-del är klar. G och M ska bara skriva klart sina, och korrigera fotnoterna (såklart, hur kan jag nästan glömma dem?!). Sen ska denna jävelskap skickas in (tror jag?) och efter det ska ett manus göra av vad man ska stå där och säga på konferensen. Låter seriöst? jotack. Detta manus ska också skickas in, funderar starkt på att skicka in värsta Nalle Puh-talet så kan han bli rejält förvånad när jag går off-script på konferansen på tordag och pratar om rasism istället. hehe :3
 
Nej men. Det är inte en gnutta kärlek i denna uppsats, men en förbannat mycket hat. Mot lärarens påhitt, mot rasismen och mot USAs förhållande till ras och segregering under 60-talet. Kan ju inte bli annat än ett toppenrecept? Riiight?
 
Jag borde sätta mig ner och påbörja en layout för powerpointen, så vi har den gjort. Och skriva mitt manus så jag har någonting att öva på. Hmmm. Vill inte riktigt.
 
Nu till något kul!
Jag fyller år imorgon! 21 bast och jag får därmed supa i USA. Perfa inför New York-resan nästa år, hehe :D Nej men, det blir en lugn dag med min fina, mamma kommer över på fika och på kvällen ska jag och hjärtat ut på restaurang innan vi rullar hem sen. Mys, ser fram emot det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: