Cytoskopi

Imorse hade jag två alarm ställda, och mycket pga cytoskopin som jag skulle göra 10:10 idag.
Man måste nämligen upp på toabesök efter natten innan besöket så att nytt kiss för dagen samlas i blåsan innan undersökningen...typ. Jättekonstigt jag vet.

Sved lite när jag fick bedövningssalvan och sved fan ännu mer när själva slangen+kameran fördes in. Googla på vad en cytoskopi är om ni inte vet det. Både sköterskan och läkaren var jättetrevliga och positiva, så det var skönt det, men tro inte att jag slappnade av för det..haha.
Men det gick i alla fall fort och jag kunde snabbt åka hem till Miris och mysa med henne innan skolan kallade.

I skolan hade det blivit något schemastrul (igen!) och att ett 2h seminarie var lagt endast för 1h. Men det löste sig med lokalbyte mitt i bara :) Det gick bra och det känns någorlunda "safe" inför tentan på fredag. Uh, nervöst.
Samtidigt som jag pluggar för den så ska jag skriva min uppsats som ska in senast den 9e mars 9:40, men det löser jag. Påbörjade den igår och än så länge är jag hyfsat nöjd!

Imorgon har vi sista lektionen i uppsatsskrivande innan inlämningen, så får se om jag måste tänka om eller ej gällande uppsatsen. Hoppas inte då jag har ett flow i texten just nu. Menmen.

Nu ska jag mysa med Miris, tycka synd om mig själv lite och sen diska och plugga innan tvättiden ikväll (som jag seriöst funderar på att skjuta upp..).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: