Oktober 2013

Den första oktober tog jag bilen, matsäck och körkortet och körde sedan mot Motala.
Vad skulle jag göra där?
Jo hälsa på min lilla pluttisvalp, som då hette Ronja och var lika stor(liten?) som en chiuahua.
Allt klickade och jag blev tokkär i valpen.
En vecka senare åkte jag och mamma samma resa, denna gången för att hämta hem henne. Resan gick bra men allt var spännande och nytt och det blev man väldigt trött av.
Livet kändes en aning mer komplett.
Jag var fortfarande sjuk, men nu hade jag en liten fyrbenting som behövde komma ut med jämna mellanrum samt tränas, så det var bara att bita ihop.
Mira visade sig vara en Houdini och rymde från buren, klättrade och kröp. Ja allt.
Ärligt talat var det inte alltid så kul att komma hem till henne - bara för att se vad hon hittade på.
D var hundvakt dag 2 hemma hos mig då jag hade styrelsemöte.
Ett styrelsemöte som förändrade mycket i min vardag.
Jag avgick nämligen från styrelsen då jag inte klarar av att dra allt det tunga lasset själv. Yadyada. Inlägget finns här på bloggen, bara att gå in och läsa. Mina sjukdomssymptom blev i alla fall bättre - nöjd!
Det var tentaplugg, matmarknader och mira-fria nätter då mamma och pappa var hundvakter åt henne i 4 dagar. Pluttisen <3

Mira "bloggade" också om sina tankar, lite kul med omväxling. Kan tilläggas att datorn har märken efter någons vassa valptänder.....

Jag tänkte mycket tillbaka på Geisha första veckorna med Mira. Jämförde, grät, och försökte hitta andra sätt att se det på. Inte så att Mira hjälpte till på något sätt, hon bet helst stenhårt på tår eller fingrar. Alternativt tugga sönder skosnörena...

Oktober gick fort. Sjukdomar, tentor, Mira och mediciner tog upp min tid, men nu i efterhand: så värt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: