December 2013

Det var dop uppe i Stockholm som inledde denna månaden.
Första mötet med min systerson slutade upp med att jag fick låna kläder av systeryster då han så glatt spydde ner mig. Flera gånger....
Kom fram till att jag är en hejjare på att installera babybilbarnstolar (säg det där snabbt 6 gånger..haha!).
Dopet var jättefint, och det var skönt att vara "hemma" i Stockholm, trots en dunderförkylning. Är någon förvånad?

Sen körde jag och mamma hem med två av tre brorsbarn bak i bilen, det är alltid lika underhållande att se mammas sort of panik när jag sätter mig bakom ratten och tycker att jag inte ska gasa på mer än 70km/h, hah!

Jag reflekterade över hösten och insåg även denna månaden att jag avskydde min kropp och mitt immunförsvar. Well. kul.

Jag fick en magnetröntgentid den 14december och jag totallängtade efter den. Äntligen kanske jag skulle få reda på varför ryggen strular som den gör. Men icke, plåtarna visade bara mitt diskbråck jag fick nov 2012.... kul.

Sen var det lagfest med Svarta ankan. Den var inte toppenbra om jag ska vara ärlig. jag drack och jag åt sen gick jag hem. typ.
Sen snöade det och mira vart som galen av det, jag kom in i mer julstämning men tvivlade starkt på att den skulle ligga kvar. Och rätt hade jag.
Mira "fyllde" fem månader och hade under den tiden strimlat sönder en kursbok, blyyertspennor, skosulor och mitt överkast. HOn hade även lärt sig ett antal kommandon men fortfarande var det olydiga monstret kvar. Well well...
Tappade tänder gjorde hon också, usch!

Sen var det inköp av tapeter och allt man behövde till, och omtapetseringen av min lägenjet påbörjades. Sen hjälpte pappa till att sätta upp restrerande våder då det inte gick helt tiptopp för mig.
Drog över till öland på julafton och firade där, mysigt ja, men kändes ändå inte rätt. Fina julklappar fick jag däremot! ;D

Vid nyår drog jag och D upp till Norrköping för att gå på min kusins bröllop. De dagarna var helt fantastiska <3! skönt att komma bort lite, och samtidigt veta att Mira hade det bra hos mamma.
Årsresumén pausades och nu är vi i slutet av den.
Sammanfattning av 2013:
Jag var på tok för sjuk. Det var på tok för mycket sorg under året. För många omtentor (pga sjuk.). Nya mediciner hittan och dittan. Men glädjen jag fått utav mira, av D och av vännerna har varit helt fantastisk. Slutet av 2013 var det bästa. Och 2014 kunde inte inledas på ett bättre sätt än det precis gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: